Obserwatorzy

poniedziałek, 23 listopada 2015

Nalewski

Również w ten sposób warto przygotować się do Świąt:)

Kilka postów wcześniej pisałam Wam, że od Magdy z bloga Mrumru89 dostałam na urodzinki nalewkę jabłkowo - cynamonową.... pisałyście, że jeszcze o takiej nie słyszałyście i chętnie byście spróbowały... Powiem Wam, że była cudowna, delikatnie słodka, nie za ostra, przepyszna... dlatego też postanowiłam sobie taką zrobić:

400 ml spirytusu
500 ml wody przegotowanej 
3 łyżeczki cynamonu
jabłka ( kilka skórek)

Pozostawiłam na kilka dni:



Alkohol z wodą zlałam i owoc zasypałam 8 łyżeczkami cukru - od razu puścił sok... co jakiś czas podchodzę do słoika i potrząsam by cukier się rozpuścił. Na zdjęciu załapała się również nalewka kawową, którą wczoraj zrobiłam... jest bardzo aromatyczna, ale odrobinę  za mocna dlatego też jutro dokupię kolejny kartonik mleka zagęszczonego....



A żeby nie było, że nic nie działam w klimacie świątecznym prezentuję zdjęcie mojego rozgardiaszu z zeszłej niedzieli:


6 komentarzy:

  1. Kusisz tymi nalewkami. Chyba w końcu Ci się uda i cos w tym kierunku zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, ale naleweczki, chętnie bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  3. zrób pomarańczowo-kawową PYCHAAAA!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. o ciesze się że smakowała :) i zainspirowała do zrobienia :)

    p.s. pisze tu bo nie wiem czy meil dotarł bo juz kiedys wylądował w spamie ;) paczuszka z ksiązką poleciała na początku tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm ta kawowa wygląda super! Chętnie bym spróbowała :D

    OdpowiedzUsuń
  6. nalewka jabłkowa...! O_0
    ciekawe...

    OdpowiedzUsuń